Porady dla kursantów – jak walczyć ze stresem?

Temat stary jak świat. Jak opanować nerwy na egzaminie? Gdy nogi się trzęsą, serce wali jak szalone, a ręce są całe mokre od potu? Czy da się to zatrzymać? Oczywiście! Z tym, że wcześniej należy poćwiczyć.

Stres organizmu sprawia, że zaczynamy oddychać płytko. To pociąga za sobą całą gamę innych objawów, ponieważ egzamin ma niewystarczającą ilość tlenu. Najprostszy sposób? Stare i sprawdzone głębokie oddechy. Choć wielu kursantów twierdzi, że to w ogóle nie pomaga – owszem, pomaga. Tylko trzeba to wyćwiczyć.

Nie oszukujmy się, jeżeli nigdy nie świadomie nie ćwiczyliśmy oddechu to nie spodziewajmy się cudów, że kilka głębokich wdechów przed egzaminem nagle nas uspokoi. Tu trzeba regularnych ćwiczeń aby poznać reakcję swojego organizmu. Wierzcie mi, ale to najlepszy sposób, z którego korzystają także kierowcy wyścigowi.

Zatem ćwiczmy oddech, ponieważ uspokajające preparaty ziołowe na egzaminie raczej nie pomogą. Silniejsze środki zaburzą nam koncentrację. Nie wspomnę już o idiotycznym pomyśle wypicia przed egzaminem alkoholu – to zawsze kończy się bardzo poważnymi problemami.

Podziel się swoją opinią!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *